30 winnaars van Oostende Fonkelt vallen in de prijzen op de Nieuwjaarsreceptie

Op 7 januari 2024, over deze onderwerpen: Cultuur en kunst, Economie en ondernemen, Toerisme & evenementen

De kerstversieringswedstrijd Oostende Fonkelt was voor de derde keer een schot in de kerstroos. Van de 175 deelnemers en ondernemers in alle Oostendse wijken vallen er dertig in de prijzen. De winnaars werden bekendgemaakt op de Nieuwjaarsreceptie.

Net voor de start van het Ensorjaar, in de gezellige eindejaarsperiode, brachten de 175 deelnemers van Oostende Fonkelt de kunstenaar in zichzelf naar boven. Dit jaar zagen we onder meer aftelklokken, prachtige raamtekeningen, de schattigste peperkoeken huisjes en duizenden fonkelende lichtjes.

In totaal zijn er dertig winnaars onder de Oostendenaars, ondernemers en verenigingen. Het Economisch Huis Oostende reikte drie cheques uit aan de winnende ondernemers voor hun creativiteit en inspanningen de afgelopen kerstperiode. Herenkapper Vic eindigde op de eerste plaats, Mies en Muis op de tweede en 't Teugsje op een verdienstelijke derde plaats.

Daarnaast gingen er per wijk telkens drie winnaars aan de haal met ikkoopinoostendecheques. De verenigingen wonnen een geldprijs. En dan was er als kers op de ijstaart nog een prijs voor de meest fonkelende straat. Die prijs is nieuw sinds dit jaar en werd in ontvangst genomen door de trotse buren van de Druivenlaan in Stene. Zij sloegen de handen in elkaar om hun straat te doen fonkelen en kunnen dus binnenkort genieten van een welverdiend straatfeest, georganiseerd door Stad Oostende.

Benieuwd naar de winnaars? Je vindt het volledige overzicht op www.oostende.be/oostendefonkelt