Kerstfeest voor alleenstaanden op 24 december

Op 5 december 2023, over deze onderwerpen: Seniorenbeleid, Welzijn - OCMW

Stad Oostende organiseert op zondag 24 december van 11.30 tot 14.30 uur een kerstfeest voor alleenstaanden. Het feest zal plaatsvinden in de ontmoetingscentra van Stad Oostende. De Stad wil met het feest eenzaamheid en isolement doorbreken en het sociaal contact in de buurt versterken.

In Oostende wordt al jaren een kerstfeest voor alleenstaanden georganiseerd om ervoor te zorgen dat niemand zich alleen voelt tijdens de kerstperiode. Dit jaar kunnen alleenstaanden van een kerstfeest genieten op zaterdag 24 december van 11.30 tot 14.30 uur in de ontmoetingscentra van Stad Oostende. Op die manier kunnen inwoners die de stap naar een ontmoetingscentrum nog niet eerder gezet hebben, er op een laagdrempelige manier kennis mee maken. De Stad wil hiermee ook eenzaamheid en isolement doorbreken en het sociaal contact in de buurt versterken. Zo kan de eenzaamheid structureel worden aangepakt en is de eerste stap naar contact met buurt bewoners al gezet.

1.090 alleenstaanden welkom

Dit jaar kunnen 1.090 alleenstaanden genieten van een klassieke kerstmaaltijd. Tijdens de maaltijd is er telkens ook gezellige muzikale omkadering voorzien. Inschrijven voor het feest is noodzakelijk en kan tot en met 13 december. Je kan digitaal inschrijven via www.oostende.be/kerstfeest. Telefonisch inschrijven kan op weekdagen tijdens de openingsuren van het stadhuis op het nummer 059 25 81 41 of 0800 1 8400 (gratis). Oostendenaars kunnen ook langsgaan bij het UiTloket om zich in te schrijven. Snel inschrijven is de boodschap.

Oproep vrijwilligers

Stad Oostende zoekt nog vrijwilligers om een handje te helpen met onder meer het onthaal en de bediening. Personen die zich hiervoor willen inzetten, kunnen contact opnemen via ons.oostende.be of telefonisch via 059 25 81 41 of 0800 1 8400 (gratis)