N-VA Oostende maakt eerste plaatsen bekend en zet daarmee koers richting een welvarend Oostende

Op 21 november 2023, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws - activiteiten

N-VA Oostende trekt volgend jaar met een duo naar de kiezer. Charlotte Verkeyn zal de lijst trekken, Maxim Donck staat op de tweede plaats. Zij zullen de Oostendenaar overtuigen met een ambitieus programma waarbij de welvaart van de inwoners voorop staat.

N-VA Oostende heeft de eerste plaatsen bekendgemaakt waarmee ze naar de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2024 trekt. Charlotte Verkeyn en Maxim Donck werden door het afdelingsbestuur aangeduid om als duo de lijst te trekken. Charlotte Verkeyn, huidig schepen van Ondernemen, wordt de kopvrouw voor de partij. Samen met huidig schepen van Samenleven Maxim Donck, die op de tweede plaats staat, wil ze met Oostende koers zetten richting een betere welvaart.

Lijsttrekker Charlotte Verkeyn: “Ik wil het Oostendse N-VA-bestuur en de leden van harte danken voor het vertrouwen en hun uitdrukkelijke steun in mij. Ik kijk er naar uit om met onze sterke ploeg campagne te voeren in alle Oostendse wijken. Samen met Maxim ben ik ervan overtuigd we de juiste ideeën hebben om verdere stappen te zetten richting een welvarend Oostende.”

Positieve wind in Ondernemend Oostende en Samenleving

Charlotte heeft zich de afgelopen jaren onderscheiden als een bekwame en toegewijde schepen van Ondernemen. Haar inzet voor economische groei in Oostende is tastbaar gebleken met succesvolle initiatieven gericht op het aantrekken van investeringen, het ondersteunen van lokale ondernemingen en het creëren van duurzame werkgelegenheid. Als voortrekker van economische ontwikkeling heeft Charlotte bewezen dat zij een drijvende kracht is achter de welvaart van onze stad.

Maxim heeft enorm veel inspanningen geleverd om de cohesie te versterken en kon tal van projecten uitrollen die ten goede komen aan de Oostendenaar en diens verenigingen zoals de wijkprikkels en het plan Samenleven. In de ontmoetingscentra heeft hij zich getoond als een empathische persoon, steeds aanwezig met een luisterend oor.

Ambitieus programma met veiligheid als prioriteit

De komende gemeenteraadsverkiezingen beloven een belangrijk moment te worden voor onze stad.
N-VA Oostende werkt momenteel hard aan de opmaak van een programma dat de ambitie heeft om de welvaart in Oostende te verhogen en veilig te stellen. Dat wil de partij bereiken door in te zetten op verschillende domeinen, waarbij de veiligheid van de Oostendenaar de absolute prioriteit is.

Maxim Donck verduidelijkt: “Het implementeren van effectieve veiligheidsmaatregelen en het bevorderen van een veilige leefomgeving moeten leiden tot meetbare verbeteringen in de veiligheidssituatie van Oostende. Samen met Charlotte ben ik vastberaden om van Oostende een veilige plaats te maken waar er geen plaats is voor criminaliteit, overlast en radicalisering.”

Ploeg met ervaring en jong talent

Afdelingsvoorzitter Nikolaas Vanhoucke: “Met Charlotte en Maxim heeft de N-VA twee schepenen in huis die hun rol de afgelopen jaren met glans hebben vervuld. Hen aanduiden als lijsttrekkersduo is dan ook een logische keuze. Samen met een sterke ploeg van ervaren gevestigde waarden en jong opkomend talent zullen we de Oostendenaar overtuigen van onze ideeën.”