N-VA wil handelaars beter bereikbaar maken tijdens werken Torhoutsesteenweg

Op 14 februari 2017, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Mobiliteit en openbare werken

De N-VA wil dat handelaars op de Torhoutsesteenweg beter bereikbaar zijn tijdens de werken aan de Torhoutsesteenweg. Fractieleider Björn Anseeuw stelt daarom voor om automobilisten richting centrum toe te laten om tot aan de Colruyt door te rijden: “Vanuit Gistel kun je de Colruyt en de parking Gamma nu enkel bereiken als je via de luchthaven en dan langs de Mariakerkelaan omrijdt. Dat is een gigantische omweg. Het is nochtans perfect mogelijk om alle winkels tot aan de Colruyt te bereiken vanaf het rondpunt aan de Duinkerkseweg. Dat werd vorige week al, op een inforvergadering met de stad, bevestigd door het Agentschap Wegen en Verkeer. Alleen heeft de stad en de Oostendse politie dat nog niet goedgekeurd. Wat ons betreft moet dat nu snel gebeuren.”

De werken aan de Torhoutsesteenweg maken het voor de handelaars erg moeilijk om te werken. “Hun inkomsten staan onder druk, maar hun kosten blijven wel doorlopen,” zegt Björn Anseeuw. “Het stadsbestuur moet er alles aan te doen om de onvermijdelijke hinder die werken meebrengen, tot een minimum te beperken.” Anseeuw hoopt nu dat de signalisatie snel wordt aangepast, zodat de werken geen complete ramp worden voor de vele winkels langs de Torhoutsesteenweg. “Het gaat tenslotte ook over heel veel Oostendse werknemers,” besluit Björn Anseeuw.