Stad Oostende organiseert activiteiten voor kinderen op Buitenspeeldag

Op 26 maart 2024, over deze onderwerpen: Jeugd

Op woensdag 17 april gaan opnieuw alle kindertelevisiezenders op zwart voor de Buitenspeeldag. Stad Oostende springt mee op de kar en organiseert heel wat leuke activiteiten voor kinderen in de wijken.

Naar jaarlijkse gewoonte is er op de eerste woensdag na de paasvakantie Buitenspeeldag.

Op woensdag 17 april 2024 tussen 14.00 en 17.00 uur kunnen de Oostendse kinderen terecht aan de ontmoetingscentra ’t Kasteeltje, De Ballon en ’t Viooltje voor een gevarieerd activiteitenprogramma. Je kan je eigen button of voetbal maken, lasershooten of archery tag, muziek maken met boomwhackers of je volledig inleven in de wereld van ridders in het vliegende luchtkasteel. Er worden ook diverse sportinitiaties georganiseerd zoals skate en cricket. Door de mix van activiteiten is er voor elk wat wils!

Maxim Donck, schepen van Samenleven: "Ook dit jaar wordt de Buitenspeeldag georganiseerd aan drie verschillende ontmoetingscentra. We verwelkomen er graag de jongste inwoners van onze stad en moedigen ze aan om er samen een leuke buitenspeeldag van te maken. De ontmoetingscentra zijn een plek voor jong en oud!"