Charlotte Verkeyn

Schepen van Ondernemen - Kamerlid

Charlotte Verkeyn zag op 6 januari 1989 het levenslicht en is geboren en getogen in Oostende. In het secundair onderwijs volgde ze de richting Latijn-Wetenschappen aan het Onze-Lieve-Vrouwecollege. Vervolgens trok ze naar de Universiteit Gent om er Rechten te studeren. Nadat ze haar rechtendiploma behaalde, koos ze ervoor om meteen het werkveld in te stappen. Haar eerste stop was aan de balie van Brugge, waar ze haar stage voltooide. In 2012 startte Charlotte haar eigen praktijk als advocate in thuisstad Oostende.

Ze is gehuwd met Niels Desein, een voormalige tennisser met een aandeel in de Davis Cup. Samen hebben ze een zoontje: Baptist.

Het jaar waarin Charlotte haar praktijk opstartte, kwam ze ook op bij de lokale verkiezingen. Ze geraakte meteen verkozen als gemeenteraadslid voor N-VA Oostende. In 2018 nam ze opnieuw deel aan de verkiezingen, om vervolgens in 2019 schepen van Ondernemen te worden: bevoegd voor alles wat in Oostende te maken had met economie. Bij dat mandaat verkreeg ze tevens het voorzitterschap van de Oostendse haven. Ideaal, aangezien Charlotte een grote passie heeft voor het maritieme verhaal. Dit vertaalt zich dan ook in haar inzet voor de Oostendse thuishaven.

Via haar functie als schepen geeft zij vorm aan haar politieke overtuiging: een rechtvaardige samenleving in een sterk Vlaanderen. Een warm Vlaanderen, waar maatschappelijke inzet moet lonen, waar er geïnvesteerd wordt in de belangrijke, kritische infrastructuur, en waar ingezet wordt op innovatie.