Manu en Eva: Nu durven veranderen!

Op 6 mei 2010

Manu Beuselinck en Eva Vandemeulebroucke, beiden actief in de oostendse N-VA, nemen  op de kamerlijst deel aan deze verkiezingen met een duidelijk doel voor ogen.

Op de 3de plaats vinden we Oostendenaar Manu Beuselinck,  apotheker van opleiding en nu zelfstandig zaakvoerder. De reden waarom hij lid werd van N-VA in 2003 is dezelfde als de reden waarom hij meedoet aan deze verkiezingen: "In dit land zijn alle problemen, ook de belangrijke socio-economische problemen, steeds communautair gezind. Wat voor een meerderheid van de Vlamingen een goede oplossing is, kan zelden of nooit voor Franstaligen, of er moet iets tegenover staan. Dit moet stoppen. Vlamingen moeten nu de hefbomen in handen krijgen om zelf hun toekomst te bepalen. De welvaart van de volgende generaties staat op het spel. N-VA gaat voor een doorgedreven staatshervorming die het volle gewicht van het beleid bij de deelstaten legt en heeft als enige partij een sterke geloofwaardigheid om dit op een constructieve, maar consequente manier te doen."

Op de vijfde plaats vinden we voor de tweede maal dochter van gewezen Europees parlementslid Jaak Vandemeulebroucke terug. Eva Vandemeulebroucke haalde vorig jaar van op een tiende plaats 6006 voorkeursstemmen binnen voor haar partij in West-Vlaanderen. Deze jonge zelfstandige combineert haar reclamewerk met het lesgeven aan anderstaligen. Ze wil de politieke interesse die ze heeft ook daadwerkelijk aanwenden en steunt haar partij dan nu ook voor de federale verkiezingen. Ze is ervan overtuigd dat de N-VA het nodige gewicht in de schaal kan leggen om de politiek terug te laten draaien op de manier zoals de burger het verwacht. Eva: “De confederale realiteit kan niet langer genegeerd worden. We moeten de uitdaging die de crisis met zich meebracht nu met beide handen grijpen en niet langer in deze geblokkeerde situatie blijven trappelen.  De N-VA durft op een consequente manier keuzes maken. Als jongere weiger ik om later de prijs te moeten betalen voor het immobilisme van deze generatie politici.“