N-VA Oostende tevreden: door haar gevraagde uitbreiding camerabewaking komt er

Op 17 augustus 2011

N-VA Oostende is tevreden met de plannen om de camerabewaking in de stad uit te breiden.  Een uitbreiding waar ze zelf al eerder om vroeg.  “Begin juni hebben we al een lans gebroken voor meer camera’s.“ zegt voorzitter Björn Anseeuw.  “De aanleiding van ons pleidooi toen was net de inbrakengolf op de zeedijk en het nakende zomerseizoen met tal van grote evenementen.”

N-VA Oostende zag toen al de voordelen die de zonechef nu ook aanhaalt. Camera’s moeten een belangrijk hulpmiddel zijn in het streven naar een veilig en leefbaar Oostende.

Daders afschrikken

“Criminelen en vandalen moeten beseffen dat ze niet langer ongestoord hun gang kunnen gaan.” aldus Björn Anseeuw.  De hoge ophelderingsgraad door het gebruik van camerabeelden zal mogelijke daders afschrikken.

Handelaars ondersteunen

Handelaars staan er vandaag nog te vaak alleen voor in het beveiligen van hun zaak.  N-VA kaartte dit al eerder aan.  Ook voor hen is het een goede zaak dat er nu toch extra camera’s komen.

Mankracht lokale politie is niet eindeloos

“De mankracht van de lokale politie is niet eindeloos.  Camera’s zijn dan ook een goede aanvulling op het patrouille- en speurwerk van de politie.” zegt Björn Anseeuw.  “Zeker tijdens het drukke toeristische seizoen is de druk op het lokale korps groot.”

Camera’s moeten ook worden gebruikt om mee de veiligheid te handhaven bij de talrijke grotere evenementen.  Met de camera’s kan ook sneller worden besloten tot tijdelijke verkeersmaatregelen bij grote drukte.

Onveiligheidsgevoel

“Oostendenaars én toeristen moeten zich veilig voelen in onze stad.  Extra camera’s kunnen hierbij het politiewerk ondersteunen en zo mee het veiligheidsgevoel bij  bevolking verhogen.  Het feit dat de zonechef ons bijtreedt, sterkt ons in onze overtuiging.” besluit Björn Anseeuw.