N-VA Oostende tevreden: meerderheid voert N-VA-voorstel over maaltijdprijzen ontmoetingscentra dan toch uit.

Op 16 november 2013

N-VA Oostende is tevreden dat schepen Bourgoignie, nadat ze vorige maand nog hard van leer trok tegen het voorstel van N-VA over een aanpassing van de maaltijdprijzen in de ontmoetingscentra, alsnog het voorstel van N-VA uitvoert.  Hierdoor wordt eindelijk iets gedaan voor de armsten in Oostende én wordt tegelijk een einde gemaakt aan de oneerlijke concurrentie met de horeca.

N-VA-fractieleider Björn Anseeuw: “Het lijkt er echter op dat de schepen, na lang tegenstribbelen, eindelijk heeft ingezien dat ze niet anders kan dan ingaan op ons voorstel om de prijzenpolitiek voor de maaltijden in de dienstencentra aan te passen zoals wij hebben voorgesteld: het invoeren van een tarief van 1€ voor de meest behoeftigen, het invoeren van een tarief tegen kostprijs voor diegenen die geen financiële steun nodig hebben en het invoeren van een marktconform tarief om een einde te stellen aan de oneerlijke concurrentie met de horeca-sector voor die gebruikers die gerust een marktconform tarief kunnen betalen.  Ook aan het subsidiëren van maaltijden voor niet-oostendenaars zal, opnieuw op voorstel van de N-VA, nu een einde komen.”

Na de vorige gemeenteraad zette N-VA ook achter de schermen nog alles op alles om haar voorstel te laten goedkeuren.  “Ondanks de harde verwijten van de schepen aan ons adres op de vorige gemeenteraad, hebben we ons met de N-VA constructief blijven opstellen.  We wilden namelijk kost wat kost het verschil maken én voor de armsten in onze stad én voor de horeca-sector.  Daarom ook hebben we de voorbije weken nog urenlang vergaderd met de schepen over dit onderwerp.  Ik ben dan ook heel erg tevreden dat we haar op de valreep hebben kunnen overtuigen om ons voorstel te volgen.  Zo hebben we met de N-VA vanuit de oppositie het verschil kunnen maken voor de armsten in onze stad, maar ook voor de horeca-sector”, besluit Björn Anseeuw.