N-VA Oostende wil leefbare uitgaansbuurt waar nog kan gefeest worden

Op 20 september 2011

N-VA Oostende pleit voor een leefbare uitgaansbuurt, ook voor de horeca-uitbaters.  Dat zegt de partij naar aanleiding van het aangekondigde proefproject met een muziekstopuur vanaf 5 uur.  “Oostende is het aan zichzelf en haar feestvierders verplicht om een leuke en veilige uitgaansbuurt te hebben, “ aldus Björn Anseeuw.  “We zijn geen voorstander van een muziekstopuur.  Dit is een proefproject en zullen dan ook na drie maand de resultaten evalueren”.  N-VA Oostende pleit wel voor preventie in het kader van overlast op het openbaar domein.  Nachtwinkels spelen hierin een belangrijke rol.

Nachtwinkels verkopen teveel alcoholische dranken

N-VA Oostende wil de mogelijkheden van nachtwinkels om alcohol te verkopen sterk beperken.  “In een uitgaansbuurt moet het de bedoeling zijn dat alcohol voor onmiddellijk gebruik in horecazaken wordt aangekocht en gebruikt.  Het gebruik van alcohol op het openbaar domein zorgt vaak voor heel wat problemen.  Het lijkt ons dan ook logisch dat we de kat niet bij de melk zetten.” zegt Björn Anseeuw.

N-VA Oostende wil minder nachtwinkels

Het grote aantal nachtwinkels in Oostende is N-VA een doorn in het oog.  “Boodschappen doe je overdag.  Nachtwinkels moeten dan ook een uitzondering zijn.” stelt Björn Anseeuw.  “Als je weet
dat nachtwinkels bepaalde vormen van overlast in de hand werken én daarenboven vaak broeinesten van sociale fraude zijn zien ik niet in waarom we in één straat 4 nachtwinkels moeten hebben.” besluit Björn Anseeuw.