N-VA resoluut tegen een asielloket in Oostende

Op 28 september 2011

De oprichting van een asiel-loket in Oostende, zoals Groen!voorstelt, is een slecht idee.  Oostende kampt al lang met overlast en criminaliteit door de aanwezigheid van illegalen in Oostende.  Zo’n loket zou de aantrekkingskracht van Oostende op vluchtelingen enkel nog vergroten.  Tegelijk zou het z’n doel voorbij schieten.  Transitillegalen zijn niet geïnteresseerd in asiel: ze willen enkel zo snel mogelijk het Verenigd Koninkrijk bereiken.  Dat zegt Oostends kamerlid voor N-VA, Manu Beuselinck.

Manu Beuselinck: ”Al maanden dringen we er bij de stad en de haven erop aan om de stad minder aantrekkelijk te maken voor transitvluchtelingen.  Nu het er eindelijk naar uit ziet dat stad en havenbestuur hier werk willen van maken, komt Groen! met een voorstel op de proppen dat nog meer asielzoekers naar Oostende zou lokken.”

De maatregel voorstellen als oplossing voor het probleem van transitillegalen in Oostende vindt N-VA al helemaal onbegrijpelijk.  Manu Beuselinck: “Groen! zou toch moeten weten dat transitillegalen niet geïnteresseerd zijn in asiel.  Transitillegalen willen zo snel mogelijk Engeland bereiken via onze haven en niet meer dan dat.”

Groen! doet zelf aan symptoombestrijding

Een goed migratiebeleid begint met een gecontroleerde in- én uitstroom.  Groen! zou er dus beter aan doen om in het parlement eindelijk mee te werken aan een echte hervorming van het asiel- en migratiebeleid voor ons land.  Tot nog toe heeft ze dat nog niet gedaan.

“Met een loket te openen, doet Groen! wat ze anderen verwijt: ze bestrijdt een symptoom terwijl de echte ziekte een ongecontroleerde instroom is van asielzoekers die gepaard gaat met een mank terugkeerbeleid.” besluit Manu Beuselinck.