N-VA vraagt meer parkeerplaatsen voor motoren

Op 8 april 2014

Oostende kampt met een schrijnend gebrek aan parkeergelegenheid voor motoren en scooters. Dat stelt N-VA-bestuurslid en vesparijder Johan Deprez. Samen met N-VA-fractieleider Björn Anseeuw pleit hij voor meer en beter aangeduide parkeerplaatsen voor twee- en driewielige motorvoertuigen. ‘De enige parking voor motoren bevindt zich in Oostende aan het Vissersplein’ zegt Deprez, ‘Helaas is het er op zonnige dagen al voor tien uur tevergeefs zoeken naar een vrije plaats, dat hebben we vorige week bij de eerste lentedagen al mogen vaststellen. Voor een toeristische topbestemming als Oostende is dat onaanvaardbaar.’

‘Motorrijders bezoeken onze stad vaak in groep en willen hun voertuig graag reglementair en veilig stallen. Jammer genoeg maakt de huidige situatie dat voor hen onmogelijk. Zelfs op de randparking aan het Maria Hendrikapark is het door plaatsgebrek vaak onmogelijk motoren veilig achter te laten.’ vult Björn Anseeuw aan. ‘Daarom pleiten wij dat de stad de nodige stappen neemt om ook voor motoren en scooters veilige parkeerplaatsen te voorzien en die ook, net zoals de parkings voor auto’s, duidelijk te bewegwijzeren zodat wie Oostende binnenrijdt meteen ziet waar hij kan parkeren.’

“Deze maatregel hoeft niet veel te kosten”, benadrukken beide N-VA’ers. ‘Op een parkeerplaats voor drie wagens kunnen al een achttal motoren gestald worden. Bovendien kunnen zij parkeren in hoekjes en op plaatsen waar onvoldoende ruimte is voor een volwaardige parkeerplaats voor wagens.’ besluit Deprez.