Oostendse N-VA-kandidaten openen verkiezingssecretariaat

Op 7 mei 2010

Naar aanleiding van de verkiezingen op 13 juni opent het verkiezingssecretariaat van N-VA Oostende de deuren. Ongemerkt wandelt u er niet voorbij: een groot etalageraam op het Oostendse ‘Petit Paris’ waar de pasgedrukte campagneaffiches aan muren en ramen prijken. De motivatie voor de inrichting van zo’n secretariaat ligt voor de hand, volgens kandidaat Manu Beuselinck: “Op markten of op canvastochten krijgen we maar beperkt de kans om ons voor te stellen, vandaar dat de idee groeide om een extra ontmoetingsplaats te creëren. Het verkiezingssecretariaat zien wij als een ruimte waar we een gesprek kunnen voeren met de Oostendenaar over wat onze specifieke doeleinden zijn als kandidaten. “

N-VA heeft tot op heden nog geen vertegenwoordiging in de gemeenteraad van Oostende. Zowel Manu Beuselinck als Eva Vandemeulebroucke zijn twee nieuwe kandidaten die de stem van N-VA in de kustgemeente willen laten horen. Het verkiezingssecretariaat leek hen een goede manier hiervoor. “Vaak krijgen de burgers niet eens de kans kennis te maken met het specifieke programma van de partijen, laat staan met de kandidaten die dat programma propageren. In het stemhokje wordt daardoor de stemming vaak herleid tot een pure gissing met het rode potlood in de hand. Door het verkiezingssecretariaat willen wij de toegankelijkheid vergroten van de nieuwe kandidaten naar de potentiële kiezer toe, “aldus Eva Vandemeulebroucke.

Een secretariaat zou niet verkiezingsgerelateerd zijn als er geen folders, posters, autostickers of ander campagnemateriaal te vinden zou zijn! “Driemaal per week kunt u ons terugvinden in de Koninginnelaan 64 om meer te weten te komen over ons partijprogramma, campagnemateriaal op te halen, te discussiëren of om gewoon kennis met ons te maken,” zeggen de Oostendenaars.

Het verkiezingssecretariaat is geopend op maandag en woensdag van 18-19u en zaterdag van 11u-12. Een extra afspraak maken met de kandidaten is mogelijk per mail: manu.beuselinck [at] n-va.be - eva.vandemeulebroucke [at] n-va.be