Reactie van N-VA Oostende n.a.v. uitspraken van de Oostendse burgemeester over 'marginalen' in de stad.

Op 11 oktober 2013

Los van het woordgebruik, niet iedereen is blijkbaar even fijnbesnaard, stelt de burgemeester nu ook vast dat steeds meer mensen in Oostende moeilijkheden ondervinden om aansluiting te vinden met de Oostendse gemeenschap.

Met de N-VA zeggen we al langer dan vandaag dat het goed fout loopt met de sociale mix in onze stad.

Alleen klinkt die conclusie uit de mond van de burgemeester vrij ongeloofwaardig.  Tot zijn eigen scha en schande moet hij nu erkennen dat niemand beter is geworden van het sociaal beleid van de laatste 20 jaar.  Het is een sociaal beleid dat nota bene zonder onderbreking werd gedomineerd door hem en zijn partij, gesteund door CD&V en Open-VLD.

De hamvraag blijft dus of het niet alleen bij woorden blijft.  Zal deze meerderheid nu eindelijk werk maken van een sociaal beleid dat mensen sterker maakt, kansen geeft en verantwoordelijkheid laatnemen?  We kunnen het hopen, al hebben we het eerste jaar van deze nieuwe legislatuur nog geen verandering in gezien.  We blijven dus zeer sceptisch.