Staf Cattoor kiest voor N-VA Oostende

Op 20 augustus 2012

Staf Cattoor, al 26 jaar voorzitter van de Vlaanderens grootste turnvereniging Willen Is Kunnen, zal vanop de voorlaatste plaats, samen met kamerlid Manu Beuselinck, de Oostendse N-VA-lijst duwen voor de gemeenteraadsverkiezingen.  Dat maakte de partij vandaag, bij monde van lijsttrekker Björn Anseeuw bekend. Cattoor was gemeenteraadslid van 1983 t.e.m. 1988 en van 1994 tot 1997 voor de toenmalige CVP.  Van 1997 tot 2000 was hij er schepen.  Na 2000 hield hij de politiek voor bekeken. “Dat Staf nu opnieuw politiek actief wordt, geeft aan dat steeds meer mensen hunkeren naar echte verandering in Oostende.” aldus Björn Anseeuw.

Verontwaardiging is te groot om aan de kant te blijven staan

Voor Staf Cattoor is de verontwaardiging te groot om aan de kant te blijven staan.  Ook het feit dat de huidige meerderheid er niet in slaagt of zelfs nalaat om enkele problemen ten gronde aan te pakken, is hem een doorn in het oog.  “Ik kon niet langer met lede ogen aanzien dat het democratisch gehalte in de Oostendse politiek steeds verder te zoeken is en dat de huidige meerderheid geen antwoord vindt op grote uitdagingen zoals de groeiende onveiligheid in onze stad, het lakse sociale beleid en het financieel wanbeleid.” aldus Cattoor.

N-VA is het enige geloofwaardige alternatief voor huidige meerderheid

Staf Cattoor wil mee z’n schouders zetten onder een geloofwaardig alternatief voor de huidige meerderheid.  “De drie traditionele partijen zijn vastbesloten om Oostende nog eens 6 jaar dezelfde recepten voor te schotelen die al lang niet meer werken.  Dat stuit me tegen de borst.  Na het lezen van het programma van N-VA en enkele gesprekken, was ik ervan overtuigd dat ik de stap moest zetten.  De N-VA is vandaag het enige geloofwaardige alternatief voor de drie traditionele partijen die nu aan de macht zijn.” besluit Cattoor.