Op 11 maart 2011

'Er is behoefte aan een nieuw project in de stad. Er is een gebrek aan langetermijnvisie. Dat merk je bij grote dossiers zoals de Oosteroever, havenontwikkeling en Media Center. We willen dat de beleidsmakers luisteren naar wat de Ostendenaar daarover te zeggen heeft. Dat gaat verder dan wijkraden en een infovergadering enkele weken voor de bouwvergunning wordt afgeleverd. Bestuurders moeten de boer op om te weten wat er leeft bij de bevolking. En voor dossiers zoals de zone van het Media Center, mag dat zich heus niet beperken tot enkele straten rondom de zone. Er is ook nood aan een mobiliteitsplan. Het beleid beperkt zich tot het uitbreiden van betalend parkeren in functie van de stadskas. We zijn ervan overtuigd dat je de trots van Oostendenaars op hun stad nog kan verhogen als je hen meer betrekt bij de ontwikkeling ervan.'