Stadsbestuur verhoogt belastingen: huisvuilzakken Oostende bijna een derde kleiner, de prijs blijft dezelfde.

Op 27 december 2016, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Afvalbeleid

Het Oostendse stadsbestuur heeft de huisvuilzakken fors duurder gemaakt Dat zeggen gemeenteraadsleden Manu Beuselinck en Werner Verbiest (N-VA): “Men heeft de prijs van de zakken niet gewijzigd, maar de zakken gewoon kleiner gemaakt. En nog geen klein beetje. In volume zijn de nieuwe “Marcellekes”zakken bijna 30% kleiner geworden maar een grote huisvuilzak blijft 1,40 euro kosten. Dat men de zakken kleiner maakt, is één iets, dat men het op een geniepige manier zonder communicatie doet, maakt het alleen erger. De coalitie herhaalt steevast dat de belastingen voor de Oostendenaar met hen niet zullen stijgen, maar dit is niets minder dan een belastingverhoging.”

Stadsbestuur breekt zijn beloftes

Oostende wordt vandaag bestuurd door sp.a, Open Vld en CD&V. “Dit stadsbestuur breekt haar beloftes,” zegt Manu Beuselinck. ”De belastingen voor de Oostendenaar zouden niet stijgen. Nochtans: straks krijgt de Oostendenaar al een uur extra betalend parkeren aan z’n broek. Nu wordt een huisvuilzak plots duurder. Staan er straks nog belastingverhogingen op de, blijkbaar verborgen, agenda?”

Prijs huisvuilzak moet nu ook dalen

Beuselinck vindt dat het stadsbestuur woord moet houden tegenover de Oostendenaar. Hij wil nu dat de prijs van huisvuilzakken naar beneden wordt bijgesteld. “De meerderheidspartijen moeten de prijs van een grote huisvuilzak verlagen. Alleen dan is er geen sprake van een belastingverhoging. Hoog tijd dat dit stadsbestuur eerlijk is met de Oostendenaars,” besluit Manu Beuselinck.