Durft Oostende kiezen voor groei?

Op 19 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Gisteren stelden we op de unieke locatie van het Thermae Palace in Oostende de eerste 10 kandidaten van onze lijst voor samen met de krachtlijnen van ons programma. Hiervoor stellen we de vraag “Durft Oostende groeien?”.

We willen met de N-VA Oostende kijken naar de toekomst en gaan voor vooruitgang. Durft de stad te kiezen voor groei? Durven de inwoners te kiezen voor verandering, vooruitgang, groei? Het is een vraagstelling waarbij we de kiezer voor een keuze zetten: verder achteruitgaan of een sterke groei op verschillende beleidsdomeinen creëren.

Oostendenaars verdienen een groeiend veiligheidsgevoel

Uit een bevraging van de stadsmonitor blijkt dat de helft van de 6 000 bevraagde Oostendenaars zich niet langer naar bepaalde plaatsen in onze stad durft te begeven. Wanneer mensen zich niet langer veilig voelen en hun gedrag op dat gevoel gaan afstemmen, dan mogen we spreken van een reëel probleem dat niet zomaar onder de mat geveegd mag worden

Oostende verdient een groeiende lokale economie en meer welvaart

Oostende is kampioen in het belasten van ondernemen. Daarmee prijst de stad zichzelf uit de markt en zet het heel wat creatieve ondernemers aan hun heil elders te gaan zoeken. Oostende moet opnieuw de place to be worden om goed begeleid en onder een gunstig regime te kunnen groeien. Op deze manier kan de stad opnieuw meer starters en groeibedrijven aantrekken

Oostende verdient een sociaal beleid dat mensen laat groeien

Leefloongerechtigden in Oostende krijgen meer toegestopt dan in andere steden en gemeenten het geval is. Dat heeft onmiskenbaar een aantrekkingskracht op de meest kwetsbare profielen, waardoor armoede geïmporteerd wordt in de stad. N-VA Oostende roept een halt toe aan de armoede-import en zet zich in op het actief informeren van deze inwoners over sociale projecten, kinderopvang, school, werk en wonen én schuiven we mensen (opnieuw) aan de slag krijgen naar voor als prioriteit.

Oostende verdient een mobiliteitsbeleid dat de leefbaarheid en bereikbaarheid doet groeien

Slechts de helft van de Oostendenaars vindt het veilig voor kinderen om zich alleen te verplaatsen binnen de stad. Voor N-VA Oostende is het van groot belang dat de veiligheid en het comfort van fietsers en voetgangers sterk verhoogd wordt. Door meer in te zetten op voet- en fietspaden, veilige oversteekplaatsen en aangepaste fietssnelwegen willen we deze veiligheid garanderen. Bij N-VA Oostende willen we elk voertuig een plaats geven in de stad. Ons doel bestaat er niet uit de auto te weren uit de stad, wel gaan we voor een goede doorstroming en bereikbaarheid.

Oostende verdient een beleid dat haar uitstraling doet groeien

Amper 56% van de Oostendenaars is tevreden met de uitstraling van de straten, pleinen, parken, monumenten en gebouwen in de stad. N-VA Oostende wil de uitstraling van de stad en (winkel)straten aanpakken en omvormen, zodat de inwoners én toeristen zich verbonden voelen met de specifieke identiteit en culturele rijkdom van Oostende.

Oostende verdient een bestuur waarin transparantie en eerlijkheid groeien

We willen een stadsbestuur dat open en toegankelijk is, en op een vlotte manier administratieve procedures en dossiers afhandelt. Structurele beslissingen zijn nodig, net zoals investeringen.

Onze top 10 van de lijst:

1. Björn Anseeuw
  2. Charlotte Verkeyn