Kristof Gesquiere op Oostendse N-VA lijst

Op 24 januari 2018, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Seniorenbeleid, Toerisme & evenementen, Veiligheid, Welzijn – OCMW, 11. Gemeenteraadsverkiezingen oktober 2018

Kristof Gesquiere (50 jaar) staat op de N-VA-lijst voor de komende verkiezingen. Hij is kinesist, geboren en getogen Oostendenaar en vader van twee opgroeiende jongvolwassenen. De volle steun van zijn broer, huisarts Hans Gesquiere, krijgt hij alvast mee voor wat betreft zijn voornaamste agendapunten. “Samen met veel Oostendenaars, heb ik het gevoel dat er een duidelijke nieuwe koers dient gevaren te worden. Ik wil een Vlaming zijn in een stad die opnieuw het uitstalraam is van onze Vlaamse Kust. Daarom werk ik, samen met de andere leden van NVA, graag mee aan een sociaal eerlijke Vlaamse kracht van verandering in Oostende”, legt Kristof Gesquiere uit.

De kaart van het economisch toerisme trekken

Kristof Gesquiere is al 29 jaar zelfstandig kinesitherapeut in Oostende. Vanuit die praktijkervaring heeft hij voeling met wat leeft bij alle lagen van de bevolking. Wie hem kent, weet dat hij graag een praatje maakt en iedereen altijd met evenveel zorg en respect behandelt. “Er zijn de laatste decennia mooie dingen gebeurd in onze stad. Zo heeft de dienst toerisme hele mooie initiatieven uitgewerkt. Daaraan wil ik geen afbreuk  doen. Maar het is wel hoog tijd dat we ook opnieuw  volop de kaart van de economie trekken. Het OCMW van Oostende moet weer een vangnet in plaats van een hangmat worden. Nu trek je ook mensen aan die speciaal daarvoor naar Oostende komen.  Ons sociaal vangnet moet er zeker zijn. Voor wie het nodig is, mag het wat mij betreft zelfs uitgebreid worden . Als je wil dat mensen werken, moeten er natuurlijk ook wel genoeg jobs zijn. Door daar volop op in te zetten, kunnen we opnieuw de koningin der badsteden worden.”, zegt Kristof Gesquiere overtuigd.

Streven naar één groot Oostends ziekenhuis

De ziekenhuiswereld is in volle evolutie. De overheid verplicht ziekenhuizen om verregaande samenwerkingsakkoorden met elkaar te sluiten. Kristof Gesquiere: “Naar aanleiding hiervan moeten we, in het belang van zowel de patiënt als werknemers, streven naar één groot Oostends ziekenhuis.  En dat kan. Als we bijna volledig beheerd worden door Brugge zoals op Campus Serruys, blijft er op termijn weinig zorg over in Oostende. Dat zou erg jammer zijn. Voor mij en voor N-VA is dit een heel belangrijk punt!”

"Kristof is een straffe kandidaat die weet waarover hij spreekt. Zijn kennis en ervaring zijn een verrijking voor het project dat we met N-VA in Oostende willen brengen. We zijn dan ook heel trots dat hij ons team komt versterken ", zegt lijsttrekker Björn Anseeuw.