Minister Weyts investeert € 1.881.445 in scholen in Oostende

Op 28 oktober 2022, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 1.881.445 in scholen in Oostende. “Een investering in scholenbouw is een investering in onze kinderen en dus in onze toekomst”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Goed uitgeruste klassen dragen immers bij aan de kwaliteit van ons onderwijs.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Oostende ten goede.

"Vanuit Oostende zijn we dan ook zeer dankbaar voor deze noodzakelijke investeringen in onze schoolgebouwen", benadrukt Ingrid Denys, ondervoorzitter van N-VA Oostende.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 1.881.445 in scholen in Oostende. Concreet gaat het om:

Bedrag School Adres Gemeente Omschrijving van de werken
€ 1.619.603 Sint-Jozef Petrus & Paulus Ieperstraat 9, 8400 Oostende Oostende Uitbreiding door middel van een nieuwbouw (na sloop van het kloostergebouw) en het bouwen van een extra bouwlaag op de aanpalende panden
€ 261.842 VTI Petrus en Paulus Stuiverstraat 108, 8400 Oostende Oostende Nieuwbouw klassenblok met werkruimtes voor TSO en administratieve lokalen - verhoging van eerder toegekende subsidie