U bent hier
Minister Weyts investeert € 2.667.122 in scholen in Oostende
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 2.667.122 in scholen in Oostende. “We blijven volop onze Vlaamse schoolgebouwen vernieuwen en moderniseren”, zegt Onderwijsminister Ben Weyts. “Kwaliteitsvol onderwijs gaat samen met kwaliteitsvolle infrastructuur en daarin blijven we investeren. Zo bouwen we ook letterlijk aan de toekomst van Vlaanderen. ”
Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Oostende ten goede.
Gemeenteraadslid Werner Verbiest (N-VA): "Dankzij deze investering kunnen een aantal Oostendse scholen hun infrastructuur aanpassen naar de noden van vandaag. Bijkomend worden twee eerder toegekende subsidies verhoogd."
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 2.667.122 in scholen in Oostende. Concreet gaat het om:
Bedrag | School | Adres | Gemeente | Omschrijving van de werken |
---|---|---|---|---|
€ 1.241.859,77 | Sint-Lodewijksschool | Guido Gezellestraat 19, 8400 Oostende | Oostende | Nieuwbouw, verbouwingswerken en omgevingswerken |
€ 689.044,50 | Vrije Kleuterschool Westdiep | Steenbakkersstraat 80, Oostende | Oostende | Verbouwingswerken |
€ 186.757,07 | Vrije Basisschool - Onze-Lieve-Vrouwecollege Mariakerke-Lijsterbeslaan | Assisiëlaan 3, 8400 Oostende | Oostende | Nieuwbouw sanitair |
€ 391.933,62 | VTI Petrus en Paulus | Stuiverstraat 108, 8400 Oostende | Oostende | Nieuwbouw klassenblok met werkruimtes voor TSO en een aantal administratieve lokalen - verhoging van eerder toekende subsidie |
€ 157.526,60 | Klein College | Aartshertoginnestraat 38, 8400 Oostende | Oostende | Isoleren en renoveren daken en interne verbouwingen - verhoging van eerder toegekende subsidie |