N-VA Oostende organiseert Music For Life actie ten voordele van Bednet vzw

Op 8 december 2015, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws - activiteiten, Jeugd, Onderwijs

N-VA Oostende organiseert een knutselmiddag voor kinderen en verkoopt kaarsjes ten voordele van Bednet vzw. N-VA steunt namelijk ook dit jaar Music For Life van Studio Brussel. Vlaams volksvertegenwoordiger Björn Anseeuw is het boegbeeld van de acties in West-Vlaanderen. Björn Anseeuw: “Als kind ziek worden, daar kies je niet voor. Naast je ziekte, heb je ook nog de kans achterstand op te lopen op school door je afwezigheid en word je afgesloten van de klas en je vriendjes.” Bednet biedt synchroon internetonderwijs aan voor langdurig of chronisch zieke kinderen. “Zo kunnen deze kinderen die niet naar school kunnen gaan, toch onderwijs volgen op afstand, via de computer, rechtstreeks én in interactie met hun klas,” aldus Björn Anseeuw.

Kerststukjes maken op de kinder knutselmiddag

Naast een kaarsenverkoop organiseert de N-VA in Oostende ook een actie niet alleen voor maar ook mét kinderen. Björn Anseeuw: “Bednet gaat over kinderen. Daarom maken we, samen met de kindjes, kerstbloemstukken. De kinderen krijgen pannenkoeken en chocomelk.”

De opbrengst van knutselmiddag en kaarsenverkoop gaat integraal naar Bednet. Je kind inschrijven of kaarsjes kopen (3 euro per doosje) kan door te mailen naar sofie.defever [at] n-va.be. Het initiatief kan ook gesteund worden door een bijdrage te storten op rekeningnummer BE06 7310 3786 3822 met als mededeling: N-VA MFL - West-Vlaanderen - Oostende. Voor 26 euro doe je een langdurig ziek kind één dag in de klas cadeau. “Kun je een nog mooier kerstgeschenk geven?”, besluit Björn Anseeuw.