N-VA verzet zich tegen ongevraagde Roma’s

Op 24 juli 2018, over deze onderwerpen: Veiligheid

Vol ongeloof verneemt N-VA Oostende dat het Oostends stadsbestuur toelating geeft aan Roma-zigeuners om hier enkele dagen (?) te verblijven. N-VA Oostende vraagt om dit kamp onmiddellijk te laten ontruimen.

Zonder zich van iets of iemand aan te trekken hebben Roma-zigeuners hun indrukwekkend kamp opgeslagen in de Rolbaanstraat nabij de luchthaven. Dat zorgde voor heel wat hinder en gevaar op de Torhoutsesteenweg. Blijkbaar was het Stadsbestuur niet op de hoogte, vandaar de chaos. Toch kregen de Roma's van het stadsbestuur toelating om hier enkele dagen te verblijven.

N-VA Oostende vindt het onaanvaardbaar dat hier plots een kamp bestaande uit tientallen campers en tenten wordt opgeslagen zonder enige voorafgaande goedkeuring van het stadsbestuur. Voor dergelijke activiteiten moeten sport- en cultuurverenigingen maanden op voorhand goedkeuring vragen aan de stadsdiensten. Voor zigeuners gelden blijkbaar andere wetten.

Het is daarenboven ook gevaarlijk mensen in kampen te laten verblijven op een weide in deze warmte en droogte. Het is overal verboden om vuur te maken, maar hier laat de stad toe dat honderden mensen zich vestigen in een kamp vlakbij een drukke industriezone en vlieghaven. Dit is onverantwoord.

N-VA Oostende vraagt daarom om dit kamp onmiddellijk te ontruimen en deze mensen niet toe te laten te kamperen op Oostends grondgebied.