Nationale campagnebus N-VA stopt in Oostende

Op 30 mei 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De N-VA organiseert tijdens de eerste twee weekends van juni een bustoer door Vlaanderen met enkele nationale kopstukken, waaronder Bart De Wever, Jan Jambon, Theo Francken en alle Vlaamse en federale excellenties. De opvallende gele campagnebus stopt ook in Oostende.

Op zaterdag 2 juni stopt de bus in de omgeving van de vistrap, tussen 9.30 en 10.30 uur. Op de bus zitten Vlaams minister-president Geert Bourgeois, minister van Binnenlandse zaken Jan Jambon en staatssecretaris voor asiel en migratie Theo Francken. Ze worden verwelkomd door lijsttrekker en kandidaat-burgemeester Björn Anseeuw. Samen met de hele afdeling maken ze een wandeling in de omgeving van de vistrap en de bloemenmarkt en gaan ze in dialoog met de mensen.

“In 2012, toen we trouwens ook zo’n toer organiseerden, konden we ons lokaal stevig verankeren in tal van steden en gemeenten”, zegt partijvoorzitter Bart De Wever. “Als de enige echte gemeenschapspartij van Vlaanderen willen we die lokale verankering op 14 oktober sterk uitbreiden.” Want het lokale bestuursniveau is voor de N-VA cruciaal: “Een stads- of gemeentebestuur staat het dichtste bij de mensen. De straat, de wijk, het dorp, de stad: daar speelt het leven van de Vlaming zich grotendeels af.”

“Als je wil weten wat er onder de mensen leeft, dan moet je de straat op. Dat weten we in Oostende maar al te goed. We zijn blij dat de N-VA-bus ook in onze stad stopt. Het geeft onze campagne alweer wat extra kleur, letterlijk en figuurlijk”, aldus kandidaat-burgemeester Björn Anseeuw.