Oostendenaar draait nu ook op voor slechte verf Rock Strangers

Op 26 oktober 2016, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Cultuur en kunst

Door een slecht onderhandeld contract moet de stad, bovenop de aankoopprijs van 484.000 euro, net geen 100.000 euro extra bijbetalen voor de nieuwe verf op Rock Strangers. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het fluobestanddeel in de huidige verf niet bestand is tegen UV-licht, waardoor de blokken nu al verkleurd zijn. Dat vernam gemeenteraadslid Manu Beuselinck toen hij in de gemeenteraad vragen stelde over de slechte staat van het kunstwerk.

Vier jaar geleden betaalde de stad al 484.000 euro om Rock Strangers aan te kopen. Heel wat Oostendenaars hadden het de voorbije jaren al moeilijk met deze hoge kostprijs. “Het was de bedoeling van de stad om hier een echte blikvanger van te maken. Maar als je ziet hoe de rode blokken er nu bijstaan blijft daar niets meer van over. Verroest, gevandaliseerd en voor kinderen zijn ze niet meer dan een speelplein. De blokken roesten verder weg en worden niet eens hersteld. Niet echt een mooie blikvanger als je ’t mij vraagt. Dit is onverantwoord,” aldus Manu Beuselinck.