Verkeersremmers in de Mariakerkelaan worden verwijderd

Op 18 oktober 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Het stadsbestuur heeft beslist om de verkeersremmers in de Mariakerkelaan te verwijderen. Dat maakt eerste schepen Björn Anseeuw (N-VA), bevoegd voor Openbaar Domein en Mobiliteit, bekend: “De verkeersremmers werden begin 2018 geïnstalleerd met als doel om de snelheid te verlagen. Alleen blijkt uit metingen dat ze geen invloed hebben op de snelheid en het verkeer dus niet afremmen. We zien wel dat steeds meer bestuurders zich haasten om als eerste door de wegversmalling te rijden. Dat zorgt dan weer voor onveilige toestanden. En dat kan niet de bedoeling zijn. Redenen genoeg dus om de wegversmallingen te verwijderen.”

De aannemer start met de werken op maandag 21 oktober. De werken zullen een week duren. De hinder blijft beperkt, doorgaand verkeer blijft steeds mogelijk.

“We blijven de verkeerssituatie in de Mariakerkelaan natuurlijk van zeer nabij opvolgen met het oog op meer verkeersveiligheid,” besluit schepen Björn Anseeuw.