U bent hier
Dankzij 'digicheques' ontvangen Oostendenaars digitale hulp aan huis
Stad Oostende wil elke Oostendenaar de kans geven om actief en kritisch deel te nemen aan de digitale maatschappij. Hiervoor zet de Stad sterk in op verschillende initiatieven zoals de digibank. Met het aanbieden van 'digicheques' kunnen Oostendenaars vanaf nu digitale hulp aan huis krijgen.
Onze wereld wordt steeds digitaler. Stad Oostende vindt het heel belangrijk dat niemand de digitale boot mist. Daarom biedt de Stad al heel wat digitale ondersteuning aan zoals de toegang tot hardware en essentiële diensten zoals internet, het versterken van digitale vaardigheden en het uitbouwen van een ondersteuningsnetwerk via verschillende digipunten.
Vanaf nu vullen de zogenaamde 'digicheques' dit aanbod aan. Met zo'n cheque kunnen inwoners hulp aan huis krijgen voor al hun digitale problemen. Hiervoor werkt stad Oostende samen met Beego, een organisatie die ICT-studenten inzet voor hulp aan huis.
'Digicheques' aanvragen via het UiTloket
Hulp aan huis is er voor personen die niet zo goed te been zijn of hun toestel niet kunnen verplaatsen. Denk maar aan problemen met een desktop, een printer of het internet. Met kleine, specifieke vragen of problemen kunnen mensen steeds terecht bij een digipunt in de buurt.
Stad Oostende lanceerde op maandag 16 oktober de 'digicheques'. Oostendenaars kunnen vanaf nu via een welzijnswerker van de Stad een aanvraag doen. Een medewerker contacteert dan het UiTloket om een afspraak vast te leggen. Daarnaast kunnen mensen rechtstreeks via het UiTloket een ICT-student inboeken op het nummer 0800 1 8400 of 059 25 81 41. Voor meer informatie kan je ook terecht aan een digipunt.