De winnaars van Oostende Fonkelt 2022 zijn bekend

Op 4 januari 2023, over deze onderwerpen: Cultuur en kunst, Economie en ondernemen, Toerisme & evenementen

Oostendenaars, ondernemers en verenigingen lieten zich opnieuw van hun warmste kant zien in de tweede editie van Oostende Fonkelt. De 156 deelnemers brachten de kerstversiering tot in alle hoeken van de stad en toverden zo een lach op het gezicht van de Oostendenaars. Meer dan 3.500 enthousiastelingen gingen dan ook op zoek naar hun favoriete kerstversiering en brachten een stem uit.

Voor het tweede jaar op rij staken de deelnemers van Oostende Fonkelt hun hart en ziel in hun kerstversiering. Dat was te zien en te voelen tot in alle hoeken van de stad, die zo nóg gezelliger werd tijdens de eindejaarsperiode. Maar liefst 3.500 Oostendenaars gingen op pad door Oostende en stemden voor hun favorieten.

Deze editie zagen we nog meer originele kerstversiering opduiken in de verschillende wijken: van hommages aan Arno tot skidorpen met bewegende treintjes, heuse lichttunnels, gehaakte kerstbomen, straffe staaltjes techniek en vooral heel veel gezelligheid.

Uit de 93 Oostendenaars kaapten drie winnaars per wijk een prijs weg en uit de 13 deelnemende verenigingen werden er drie winnaars over de hele stad verkozen. Bovendien reikte ook het Economisch Huis Oostende prijzen uit aan de drie winnaars onder de vijftig deelnemende ondernemers. Het volledige overzicht van de winnaars is te vinden op www.oostende.be/oostendefonkelt