Digipunt opent in VDAB-werkwinkel

Op 29 februari 2024

Stad Oostende en Perspectief blijven grote inspanningen leveren om de digitale kloof te dichten. Daarom opent er binnenkort een digipunt in de VDAB-werkwinkel. Ook daar kunnen mensen terecht voor hulp bij al hun digitale vragen.

In samenwerking met lokale partners doen de Stad en Perspectief, de projectvereniging die focust op duurzame tewerkstelling in regio Middenkust, heel wat inspanningen om ervoor te zorgen dat alle inwoners de aansluiting met de steeds sneller gaande digitale trein niet missen. Op die manier dichten we samen de digitale kloof.

In samenwerking met de VDAB opent er daarom een digipunt in de VDAB-werkwinkel in Oostende. In dit punt kunnen werkzoekenden uit de regio terecht met al hun digitale vragen. Ook voor informatie over het inschrijven in opleidingen rond digitale basisvaardigheden kan je elke woensdag en vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur bij het digipunt terecht.

Schepen Charlotte Verkeyn: "Dat nu ook de VDAB een digipunt opent kunnen we enkel maar toejuichen. Een extra mogelijkheid voor Oostendenaars die het willen de weg wijzen naar de digitale technologie én ook op die manier de toegang tot of doorgroeimogelijkheid naar de arbeidsmarkt meer kansen bieden."

Deze nieuwe locatie vormt een aanvulling op het bestaande aanbod van digitale ondersteuning in Oostende. Je kan ook nog steeds terecht in één van de andere digipunten met al je digitale vragen. Daar staan e-buddies (vrijwilligers en wijkwerkers van Perspectief) en digidokters voor je klaar. Voor meer informatie kan je surfen naar www.wehelpengraag.be of www.oostende.be/digitaal.