Inschrijvingen voor derde editie van Oostende Fonkelt gestart

Op 26 oktober 2023, over deze onderwerpen: Cultuur en kunst, Economie en ondernemen, Toerisme & evenementen

Stad Oostende organiseert voor de derde keer de kerstversieringswedstrijd Oostende Fonkelt. Oostendenaars, ondernemers en verenigingen die hun woning of zaak versieren tijdens de kerstperiode kunnen zich inschrijven vanaf nu tot en met 23 november. Vanaf 8 december kunnen inwoners opnieuw alle versiering gaan ontdekken en voor hun favorieten stemmen. Nieuw dit jaar is de extra prijs voor de mooist versierde straat.

Voor de derde keer op rij organiseert Stad Oostende de kerstversieringswedstrijd Oostende Fonkelt. Het is de bedoeling dat Oostendenaars, Oostendse ondernemers en verenigingen hun gevels, etalages, ramen, voordeuren, balkons, tuinen en zelfs woonboten zo mooi mogelijk versieren. Zo laten ze de gezellige kerstsfeer neerdwarrelen over de hele stad.

Vanaf 8 december kan iedereen de betoverende kerstversiering in de stad en de wijken gaan ontdekken aan de hand van wandelplannetjes. Op basis daarvan kan je dan online stemmen voor je favoriet.

Mooiste straat wint straatfeest

Nieuw dit jaar is de prijs voor de mooist versierde straat. Die valt te winnen van zodra er vijf deelnemers in dezelfde straat zijn. Zij winnen een straatfeest, georganiseerd door de Stad.

De andere prijzen verschillen naargelang de categorie. De Oostendenaars maken kans op #ikkoopinoostendecheques en de creatiefste kerstversiering in de categorie 'Verenigingen' wordt met een geldprijs beloond. Ook het Economisch Huis Oostende voorziet voor de winnende ondernemers opnieuw een geldprijs. Daarover is alles te vinden in de wedstrijdreglementen op www.oostende.be/oostendefonkelt

Charlotte Verkeyn, schepen van Ondernemen: "Na twee succesvolle edities willen onze Oostendse handelaars en ondernemers opnieuw met plezier hun steentje bijdragen aan de wedstrijd. Zo kunnen ze opnieuw hun zaak of bedrijf op een leuke manier in het licht zetten."

Praktisch

Inschrijven: van 26 oktober tot en met 23 november
Wedstrijd en stemmen: van 8 december tot en met 1 januari

Voor meer info, reglementen en om in te schrijven kan je terecht op www.oostende.be/oostendefonkelt. Wie geen toegang heeft tot internet, kan zich inschrijven in het ontmoetingscentrum van de buurt.