N-VA Oostende stelt lijst gemeenteraadsverkiezingen voor

Op 30 juni 2024, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws - activiteiten, Verkiezingen 2024

N-VA Oostende stelt vandaag met trots haar vernieuwde ploeg voor, een gezonde mix van bewezen expertise en frisse ideeën. Onder leiding van lijsttrekker Charlotte Verkeyn, huidig schepen van Ondernemen en voorzitter van het havenbedrijf, trekt N-VA Oostende naar de verkiezingen met de belofte van een daadkrachtig en betrokken bestuur.

“We geloven in de kracht van daden boven woorden,” aldus Charlotte Verkeyn. “Deze mentaliteit draag ik ook uit naar onze ploeg, waarin ambitie gekoppeld wordt aan ervaring. We zijn vastberaden om Oostende verder te ontwikkelen en een stad te maken waarin iedereen zich thuis én veilig voelt. Oostende moet een fijne en leefbare plek zijn voor al haar inwoners.”

Divers en inclusief team

De nieuwe lijst bestaat uit kandidaten die actief zijn in diverse sectoren, van het bedrijfsleven tot de zorg, en die daarom met beide benen stevig in het dagelijkse leven van de Oostendenaar staan. “Deze combinatie van verschillende achtergronden en perspectieven zorgt voor een breed gedragen visie en aanpak. Met concrete daden willen we de uitdagingen van de stad aanpakken en zullen we Oostende vooruithelpen,” zegt Charlotte Verkeyn.

Leiderschap met resultaten

Charlotte Verkeyn verdiende eerder als schepen van Ondernemen haar sporen door aanzienlijke verbeteringen voor Oostende te realiseren. Onder haar impuls heeft de haven voor het eerst positieve (indrukwekkende) cijfers laten zien en wist het zich te positioneren als een full-service haven in diverse niches, wat economische activiteiten stimuleert. “Mijn stijl van werken is gericht op het behalen van concrete resultaten. Zonder veel woorden, maar met daden pak ik problemen liever aan met praktische oplossingen.”

Andere verwezenlijkingen van de N-VA schepenen: Charlotte Verkeyn en Maxim Donck zijn onder andere de belastingvermindering voor zelfstandigen, het doorvoeren van verfraaiingen in de binnenstad, het voorzien van bijkomende bankautomaten en de verhoogde bezoekerscijfers in de ontmoetingscentra. Ook de terugkeer van de hogere zeevaartschool is een extra troef die bijdraagt aan de toekomst van de maritieme sector in Oostende.

Met deze lijst gaat N-VA Oostende voor een welvarend en veilig Oostende naar de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024: