Tweede editie van de Port Oostende Charity Run op zaterdag 4 mei 2024

Op 19 april 2024, over deze onderwerpen: Haven, Sport

Na een succesvolle eerste editie met ruim 600 deelnemers organiseert Haven Oostende op zaterdag 4 mei 2024 de tweede editie van de Port Oostende Charity Run. De opbrengst van de loopwedstrijd gaat integraal naar de non-profitorganisatie 4Brain vzw. Tijdens de Port Oostende Charity Run krijgt men de unieke mogelijk om door het Oostendse havengebied te lopen. De route werd volledig vernieuwd. Dit jaar lopen we over de REBO-terminal, maken we kennis met verschillende bedrijven en zien we de schepen van dichtbij aanmeren.

4Brain vzw is een non-profitorganisatie die tot doel heeft het brede publiek te informeren over hoe je brein gezond te houden, te sensibiliseren over hersenaandoeningen en de levenskwaliteit van patiënten met een hersenaandoening te verbeteren.

Individueel of in teams van maximaal 3 personen (estafette) wordt een afstand van 4, 8 of 12 km gelopen doorheen het Oostendse havengebied. Het is ook mogelijk om 4 km te wandelen

Start en aankomst vinden plaats bij MultiTech nv, dochteronderneming van Haven Oostende, in de Esplanadestraat. Er zijn tal van mooie prijzen te winnen.

Aandacht voor veiligheid, gezondheid & milieu is ingebed in het DNA van Haven Oostende. Met initiatieven zoals de Port Oostende Charity Run wil ze hiermee de bewoners in en rond Oostende en bedrijven in het Oostendse havengebied motiveren om extra aandacht te hebben voor hun gezondheid.

Inschrijven voor de loopwedstrijd

Charlotte Verkeyn, Voorzitter Haven Oostende: "De eerste editie van de Port Oostende Charity Run was een groot succes. We zijn ervan overtuigd dat de nieuwe route opnieuw heel wat geïnteresseerden naar de haven van Oostende zal trekken. Het is de geschikte gelegenheid om Haven Oostende als motor van tewerkstelling nog beter kenbaar te maken bij de mensen."

Dirk Declerck, CEO - Gedelegeerd Bestuurder Haven Oostende: "Aandacht voor veiligheid, gezondheid & milieu is elke dag onze prioriteit. De maatschappelijke verantwoordelijkheid die Haven Oostende opneemt reikt ver. We zijn een veilige, volle & vernieuwende haven en zijn daarom zeer verheugd om ons steentje bij te dragen door initiatieven op de zetten ten voordele van 4Brain vzw die ook de brede bevolking ten goede komen."